HADESTEN TEHARET İLE İLGİLİ HADİSLER

01.09.2023
337

Hadesten Teharet nedir? Hadesten Teharet nasıl yapılır? Hadesten Teharet hakkında Resulullahın söylemiş olduğu hadisi şerifler şunlardır;

  • Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah temizlik olmayan namazı kabul etmez, hıyanetle kazanılan paradan verilen sadakayı da kabul etmez.” (Müslim, Taharet 1, (224), Tirmizi, Taharet 1, (1)
  • Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah, sizlerin namazını hades vaki olunca yeniden abdest almadıkça kabul etmez.” (Ebu Davud, Taharet 31, (60), Tirmizi, Taharet 56, (76))
  • Resulullah (sav) buyurdular ki: “Abdesti olmayanın namazı da yoktur. Üzerine besmele çekmeyenin abdesti yoktur.” (Ebu Davud, Taharet 48, (101, 102), İbnu Mace, Taharet 41, (399), Tirmizi, Taharet 20, (25))
  • Ravi, Resulullah (sav)’ın her namaz için abdest aldığını söylemişti, kendisine: “Siz nasıl yapıyordunuz?” diye soruldu. Şu cevabı verdi: “Aldığımız abdest bozuluncaya kadar bize yetiyordu.” (Buhari, Vudu 54, Ebu Davud, Taharet 66, (171), Tirmizi, Taharet 44, (68, 60), Nesâî, Taharet 101, (1, 85))
  • Resulullah (sav) Fetih günü bütün namazları tek abdestle kıldı. Ömer İbnu’l-Hattab (r.a) kendisine: “Ey Allah’ın Resulü, bugün şimdiye kadar hiç yapmadığın şeyi yapmış olmalısın?” demişti, şu cevapta bulundu: “Ey Ömer, bunu bilerek yaptım.” (Müslim, Taharet 86, (277), Ebu Davud, Taharet 66, (172), Tirmizi, Taharet 45, (61), Nesâî, Taharet 101, (1, 86))
  • Resulullah (sav) buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın. Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın.” Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir. Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir. (Ebu Davud, Salat 236, (1114))
  • İbnu Abbas (r.a) namazda iken burnu kanardı, o da çıkar burnunun kanını yıkar, geri döner ve önceki kıldığı namazını kaldığı yerden tamamlardı. (Muvatta, Taharet 74, (1, 38))
  • Resulullah (sav) buyurdular ki: “Bir kimse son rekâtta oturmuşken daha selam vermeden hades vaki olsa namazı caizdir.” (Tirmizi, Salat 300, (400))
  • Ravi, Resulullah (sav)’ın Ümmü Habibe’ye -ki kız kardeşidir- sormuştur: “Resulullah (sav), içerisinde kendisiyle temasta bulunduğu elbise sırtında olduğu halde namaz kılar mıydı?” Ümmü Habibe (r.a) şu cevabı vermiştir: “Evet, yeter ki elbisede bir eza meni bulaşığı görmemiş olsun!” (Ebu Davud, Taharet 133, (366), Nesâî, Taharet 186, (1, 155), Buhari, Salat 2, (Buhari, bab başlığı (tercüme) olarak kaydeder))
  • Resulullah (sav), bizim kadınların çamaşırları içerisinde namaz kılmazdı.” (Ebu Davud, Taharet 134, (368), Tirmizi, Salat 420, (600), Nesâî, Zinet 116, (8, 217))
  • Ravi, anlattığına göre, cünüpken içinde terlediği elbise sırtında olduğu halde namaz kılardı. (Muvatta, Taharet 87, (1,52))
  • Resulullah (sav) ashabıyla namaz kılarken aniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına koydu. Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar. Resulullah (sav) namazı tamamlayınca: “Nalınlarınızı niye attınız?” diye sordu. “Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi nalınlarımızı attık!” cevabını verdiler. “Cebrail (as) bana gelip pislik olduğunu haber verdi onun için attım. Öyleyse sizler mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik kazurat -veya eza demişti- görürseniz onu silin, o, ayağınızda olduğu halde namazınızı kılın.” (Ebu Davud, Salat 89, (660)
YAZAR BİLGİSİ
İslami hakikatleri Allah rızası için insanlara ulaştırmaya çalışan bir kul.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.