Suların Ahkamı nedir? Suların Ahkamı ‘nın dindeki hükmü nedir ? Suların Ahkamı ile ilgili Resulullah’ın söylediği hadisler şunlardır;
ABDESTİN FAZİLETLERİ
Abdestin faziletleri nelerdir? Abdestin faziletleri ile ilgili hadis varmı? Abdestin faziletleri hakkında Resulullah’ın söylediği hadisler şunlardır;
- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah’ın hataları silmeye ve dereceleri yükseltmeye vesile kıldığı şeyleri size söylemeyeyim mi?” “Evet ey Allah’ın Resulü, söyleyin!” dediler. Bunun üzerine saydı: “Zahmetine rağmen abdesti tam almak. Mescide çok adım atmak. Bir namazdan sonra diğer namazı beklemek. İşte bu ribattır, işte bu ribattır, işte bu ribattır.” (Müslim, Taharet 41, (251), Muvatta, Sefer 55, (1, 161), Tirmizi, Taharet 39, (52), Nesai, Taharet 106)
- Üzerimizde develeri gütme işi vardı, bunu sırayla yapıyorduk. Bir gün gütme nöbeti bana gelmişti. Günün sonunda develeri kıra ben çıkarıyordum. Bir gün, nöbetimden dönüşte Resulullah (sav)’e geldim, ayakta halka hitap ediyordu. Söylediklerinden şu sözlere yetiştim: “Güzel abdest alıp, sonra iki rekat namaz kılan ve namaza bütün ruhu ve benliği ile yönelen hiç kimse yoktur ki kendisine cennet vacip olmasın!” Bunları işitince kendimi tutamayıp: “Bu ne güzel!” dedim. Bu sözüm üzerine önümde duran birisi: “Az önce söylediği daha da güzeldi” dedi. Bu da kim? diye baktım. Meğer Ömer İbnul-Hattab’mış. O, sözüne devam etti: “Seni gördüm, daha yeni geldin. Sen gelmezden önce şöyle demişti: “Sizden kim abdestini alır ve bunu en güzel şekilde yapar, sonra da: Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhu ve Resulühü (Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur ve yine şehadet ederim ki Muhammed Allah’ın kulu ve Resulüdür)” derse, kendisine cennetin sekiz kapısı da açılır, hangisinden isterse oradan cennete girer.” (Ebu Davud’un rivayetinde “abdesti güzel yaparsa…” denmiştir. Tirmizi’nin rivayetinde “…Resulühü (Allah’ın …Resulü)” kelimesinden sonra “Allah’ım, beni tövbe edenlerden kıl, temizlenenlerden kıl” duası da vardır. (Ebu Davud, Taharet 65, (169), Tirmizi, Taharet, 41, (55)
- Resulullah (sav) buyurdular ki: Mü’min -veya müslüman- bir kul abdest aldı mı yüzünü yıkayınca, gözüyle bakarak işlediği bütün günahlar su ile -veya suyun son damlasıyla- yüzünden dökülür iner. Ellerini yıkayınca elleriyle işlediği hatalar su ile birlikte- veya suyun son damlasıyla- ellerinden dökülür iner. Ayaklarını yıkayınca da ayaklarıyla giderek işlediği bütün günahları su ile veya suyun son damlasıyla- dökülür iner öyle ki abdest tamamlanınca günahlardan arınmış olarak tertemiz çıkar.” (Müslim, Taharet 32, (244), Muvatta, Taharet 31, (1, 32), Tirmizi, Taharet 2, (2)
- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Kim abdest alır ve abdestini güzel yaparsa hataları vücudundan tırnak diplerine varıncaya kadar çıkar dökülür.” (Buhari, Vudu 25, Müslim, Taharet 8, (229)
- Bir başka rivayette şöyle gelmiştir: “Hazreti Osman (r.a) abdest aldı ve dedi ki: “Ben Resulullah (sav)’ın şu benim abdestim gibi abdest aldığını, sonra da şöyle söylediğini gördüm: “Kim bu şekilde abdest alırsa geçmiş günahları affedilir, namazı ve mescide kadar yürümesi de nafile (ibadet) olur.” (Buhari, Vudu 25, Müslim, Taharet 8, (229)
- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Sizden kim abdest suyunu hazırlar, mazmaza ve istinsahta bulunur (ağzına ve burnuna su çeker) ve sümkürürse, mutlaka yüzünden, ağzından, burnundan hataları dökülür. Sonra Allah’ın emrettiği şekilde yüzünü yıkarsa, sakalının bittiği mahallin etrafından su ile birlikte yüzü ile işlediği günahlar dökülür. Sonra dirseklere kadar kollarını yıkayınca, ellerinin günahları su ile birlikte parmak uçlarından dökülür gider. Sonra başını meshedince, başının günahları saçın etrafından su ile birlikte akar gider. Sonra topuklarına kadar ayaklarını yıkayınca, ayaklarının günahları, parmak uçlarından su ile birlikte akar gider. Sonra kalkıp namaz kılar, Allah’a hamd ve senada bulunur. Ona layık şekilde tazimini gösterir ve kalbinden Allah’tan başkasını(n korku ve muhabbetini) çıkarırsa, annesinden doğduğu gündeki gibi bütün günahlarından arınır.” (Müslim, Müsafirin 294, (832)
- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Mü’min kul abdest aldığında mazmaza yaptı mı ağzını yıkadı mı günahlar ağzından çıkar, burnunu sümkürdü mü günahlar burnundan çıkar, yüzünü yıkadı mı günahlar göz kapaklarının altına varıncaya kadar yüzünden çıkar, Ellerini yıkadı mı günahlar tırnak diplerine varıncaya kadar ellerinden çıkar. Başını mesh etti mi, günahlar kulaklarına varıncaya kadar başından çıkar. Ayaklarını yıkadı mı, günahlar ayak tırnaklarının altına varıncaya kadar ayaklarından çıkar. Sonra mescide kadar yürümesi ve kılacağı namaz nafile bir ibadet olur.” (Muvatta, Taharet 30, (1, 31), Nesai, Taharet 35, (1, 74), İbnu Mace, Taharet 6, (283)
- Amr İbnu Abese (r.a) yi dinledim, diyor ki: “Resulullah (sav)’e: “Abdest nasıl alınır?” diye sordum. Şöyle açıkladı: “Abdest mi? Abdest alınca şöyle yaparsın: Önce iki avucunu tertemiz yıkarsın. Sonra yüzünü ve dirseklerine kadar ellerini yıkarsın. Başını mesh edersin, sonra da topuklarına kadar ayaklarını yıkarsın. Bunları tamamladın mı bütün günahlarından arınmış olursun. Bir de yüzünü Aziz ve Celil olan Allah için secdeye koyarsan, anandan doğduğun gün gibi hatalarından çıkmış olursun.” Ebu Ümame der ki: “Ey Amr İbnu Abese dedim, ne söylediğine dikkat et! Bu söylediklerinin hepsi bir defasında veriliyor mu?” “Vallahi” dedi, “bilesin ki artık yaşım ilerledi, ecelim yaklaştı. Allah’tan ölümden çok korkar bir haldeyim, ne ihtiyacım var ki, Allah Resulü hakkında yalan söyleyeyim! Andolsun söylediklerim, Resulullah (sav)’dan kulaklarımın işitip, hafızamın da zapt ettiklerinden başkası değildir.” (Müslim, Müsafirin 294, (832), Nesai, Taharet 108, (1, 91, 92)
- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Kim abdestli olduğu halde abdest tazelerse, Allah bu sebeple kendisine on (misli) sevap yazar.” (Tirmizi, Taharet 44,(59)
YAZAR BİLGİSİ
YORUMLAR