SULARIN AHKAMI

Suların Ahkamı nedir? Suların Ahkamı ‘nın dindeki hükmü nedir ? Suların Ahkamı ile ilgili Resulullah’ın söylediği hadisler şunlardır;

  • Bir adam Resulullah (sav)’e gelip: “Ey Allah’ın Resulü! Biz gemiye binip, beraberimizde az bir su alabiliyoruz. Abdestlerimizi bu su ile alsak susuz kalacağız. Deniz suyu ile abdest alabilir miyiz?” diye sordu. Resulullah (sav): “Evet, denizin suyu temizdir, meytesi de helaldir” cevabını verdi. Muvatta, Taharet 12, (1, 22), Ebu Davud, Taharet 41, (83), Tirmizi, Taharet 52, (69), Nesai, Miyah 55, (1, 176)
  • Resulullah (sav)’e: “Ey Allah’ın Resulü! Biz senin için Buda’a kuyusundan su alıyoruz. Halbuki onun içerisine ölmüş köpeklerin leşleri, kadınların hayız bezleri, insan pislikleri atılıyor, ne yapalım, su almaya devam edelim mi?” diye sordular. Şu cevabı verdi: “Su temizdir, onu hiçbir şey kirletmez.” Ebu Davud, Taharet 34, (66), Tirmizi, Taharet 49, (66), Nesai, Miyah 2, (1, 174)
  • Resulullah (sav)’ı dinledim. Kendisine çöl bir arazide bulunan bir sudan ve ona uğrayan hayvan ve vahşilerden soruluyordu. Şöyle cevap verdi: “Eğer su iki külle miktarında olursa pislik taşımaz!” Ebu Davud, Taharet 33 (63, 64, 65), Tirmizi, Taharet 50, (67), Nesai, Miyah 3, (1, 175), İbnu Mace, Taharet 75 (517, 518)
  • Resulullah (sav) buyuruyorlar ki: “Sakın sizden kimse, durgun suya akıtmasın, bilahare onda yıkanır.” Buhari, Vudu 68, Müslim, Taharet 95, (282), Ebu Davud, Taharet 36, (69, 70), Tirmizi, Taharet 51, (68), Nesai, Taharet 46, (1, 49),Gusl 1, (1, 197)
  • Hz. Ömer (r.a), içerisinde Amr İbnu’l-As’ın da bulunduğu bir grupla yola çıkmıştı. Bir havuza geldiler. Amr İbnu’l-As (r.a): “Ey havuz sahibi, havuzunda vahşi hayvan sulanıyor mu?” diye sordu. Hz. Ömer, hemen araya girip: “Ey havuz sahibi bize bunu söyleme: Zira biz, vahşinin peşinden su alacağız, o da bizim peşimizden sulanacak. Çünkü ben, Resulullah (sav)’ın “Vahşinin karnına aldığı onundur, geri kalan da bize temizdir ve içeceğimizdir” dediğini işittim” dedi. Muvatta, Taharet 14, (1, 23,24)
  • Resulullah (sav)’e, Ebu Hureyre ‘nin (r.a) yaptığı gibi dört yıl arkadaşlık yapmış bir zatın yanına geldim. Dedi ki: “Resulullah (sav), erkeğin artığıyla kadının gusletmesini veya kadının artığıyla erkeğin gusletmesini yasakladı.” Bir rivayette şu cümleyi ziyade etti: “İkisi birden suya ellerini soksunlar!” Ebu Davud, Taharet 40, (81), Nesai, Taharet 147, (1, 130)
  • Resulullah (sav)’ın zevcelerinden biri bir tekne içerisinden su alarak yıkanmıştı. Aynı teknede yıkanmak veya abdest almak üzere  Resulullah (sav) geldi. Zevcesi: “Ben cünüptüm!” dedi. Resulullah (sav): “Su cünüp olmaz!” buyurdular. Tirmizi, Taharet 48, (65), Ebu Davud, Taharet 35, (68), İbnu Mace, Taharet 33, (370, 371)
  • Resulullah (sav) öğle vakti yanımıza çıktı. Kendisine abdest suyu getirildi. Abdest aldı. Halk, onun abdest suyundan arta kalanı kapışmaya başladı. Bir parça alabilen, onu teberrüken vücuduna sürünüyor idi. Hiç alamayan, arkadaşının elindeki yaşlığa değmeye çalışıyordu. Buhari, Salat 17, Vudu 40, 93, 94, Ezan 18, 19, Libas 3, 42, Müslim, Salat 249-253 (503), Nesai, Taharet 103, (1, 87), Ebu Davud, Salat 102, (688)
  • İbnu Ömer (r.a) dedi ki: “Kadın hayızlı veya cünüp olmadıkça artığıyla yıkanmada bir beis yoktur.” Muvatta, Taharet 86, (1, 52)
  • Ben ve Resulullah (sav) tek bir kaptan su alarak cenabetten yıkanıyorduk ve ellerimiz kabın içine beraber girip çıkıyordu. Bir başka rivayette şöyle gelmiştir: “…Farak denen bir kaptan.” Süfyan der ki: “Bir farak, dört sa’ hacminde (bir ölçek) dir.” Buhari, Gusl 2, 9, Müslim, Hayz 40, 45, (319, 321), Ebu Davud, Taharet 39, (77), 97, (237), 102, (257), Nesai, 130, 144, 145, 146, 148, Gusl 12, (1, 203)
  • Hazreti Peygamber (sav) zamanında erkekler ve kadınlar beraberce bir kaptan abdest alıyor idiler. Buhari, Vudu 43, Muvatta, Taharet 15, (1, 24), Ebu Davud, Taharet 39, (79, 80), Nesai, Taharet 52, (1, 57)
  • Resulullah (sav), Cin gecesinde bana: “Kabında ne var?” diye sordular. Ben: “Nebiz!” dedim. “Güzel bir meyve, temiz bir sudur” buyurdular. Sonra da onunla abdest aldılar. Ebu Davud, Taharet 42, (84), Tirmizi, Taharet 65, (88)
ETİKETLER: ,
YAZAR BİLGİSİ
İslami hakikatleri Allah rızası için insanlara ulaştırmaya çalışan bir kul.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.